Hopp til hovedinnhold (trykk enter)
Arkivplan.no

Opplæringsplan for kontorlærlingar

Printer-ikon  Utskriftsvennlig versjon

 

Velkomen som lærling i Sund kommune

 

I læretida skal du verta betre kjent med Sund kommune, både som arbeidsplass og som lærebedrift. 

Du vil verta kjent med mange nye menneske, men og verta betre kjent med deg sjølv, dine eigenskapar og evna til å takla utfordringar og tileigna deg kunnskap. 

Denne opplæringsboka skal vera ditt verktøy i læretida. Måla er delt inn etter ulike opplæringsstadar. Du vil sjå at du skal arbeida  med nokre mål på fleire stadar. Det fins mange ulike måtar å løysa den same utfordringa på! 

Kvart mål er presentert med stikkord/spørsmål, planskjema og signaturfelt. 

Leiar på servicekontoret vil vera din fagansvarleg gjennom heile læretida. 

Instruktøren skal vera din rettleiar både i praktisk arbeid og i føring av opplæringsbok. 

Opplæringsboka er dokumentasjon på at du har fått opplæring i måla for faget. Du har difor plikt til å føra opplæringsbok gjennom heile læretida. 

Måla for faga er fastsett, men utforminga av opplæringsboka er det mogeleg å gjera noko med. Har du tankar om dette, spørsmål eller andre tilbakemeldingar er du velkomen til å ta kontakt. 

Me ønskjer deg lukka til som lærling og ny medarbeidar i Sund kommune. 

 

Eva Marit Telle Hamre

leiar servicekontoret

 

Informasjon til lærling i kontor- og administrasjonsfag

 

Namn:                                        Stilling:­­­­­­­­­­ Kontorfaglærling

 

Tilsetjingsdato:                       Arbeidsstad: Servicekontoret Sund kommune

 

Fagansvarleg: Leiar Eva Marit Telle Hamre

 

Nærmaste overordna:

Instruktørar:

 

Eining

Namn

Telefon

Servicekontoret

Eva Marit Telle Hamre

56327550/99290750

Økonomi

Knut Ove Ekren

56327568/48157188

Personalavdelinga

Anita Hellesø

56327579/45412557

Lønsavdelinga

Marianne Kallestad

56327567

 

Sett dato i feltet etter kvart som det vert gjeve informasjon til den ny tilsette om følgjande emne: (emne som ikkje er relevante skal stå opne)

 

1.      Sund kommune

 

1.1

 

Om Sund kommune:   organisasjon, oppbygging og funksjon. Presentasjon av instruktørar på dei   enkelte einingane, fagforeininga osv.

1.2

 

 

Lærekontrakt,   læreplan/opplæringsbok

 

2.      Den lokale arbeidsplass

 

2.1

 

Internt   organisasjonsmønster (kven gjer kva)

 

2.2

 

 

Arbeidstid og   pausar, frammøteregistrering

2.3

 

Faste møter

 

2.4

 

Internkontrollsystemet.   HMS generelt

 

2.4.1

 

Tryggleiksrutinar   og HMS instruksar

 

2.4.2

 

Dokumentasjon for   kjennskap til branninstruks

 

2.4.3

 

Innføring i risiko   ved arbeidet

 

2.5

 

Presentasjonsrunde

 

2.5.1

 

Kollegaer ved eiga   eining

 

2.5.2

 

Kollegaer ved   andre einingar

 

2.6

 

Telefonsystem

 

2.7

 

Nøklar og   låsingsrutinar

 

2.8

 

IKT

 

2.9

 

Førstehjelpsutstyr

 

2.10

 

Kantine/lunsjrom

 

2.11

 

Garderobe

 

2.12

 

Eksterne kontaktar

 

2.13

 

Teieplikt

 

2.14

 

Identitetskort

 

2.15

 

Parkering

 

 

3.      Personalreglement m.m. ferie, permisjon og velferd

 

3.1

 

Personalreglement   generelt

 

3.2

 

Etiske   retningsliner

 

3.3

 

Tilsetjingsrutinar

 

3.4

 

Opparbeiding av   ferie

 

3.5

 

Overføring av   ferie

 

3.6

 

Avvikling av ferie

 

3.7

 

Sjukmelding frå   lege/eigenmelding/barns sjukdom

 

3.8

 

Permisjonar,   permisjonsreglement

 

3.9

 

Militærteneste

 

3.10

 

Svangerskap/adopsjon

 

3.11

 

Forsikringsordningar

 

3.12

 

Låneordningar

 

3.13

 

Andre   velferdstiltak

 

 

4.      Løn spørsmål

 

4.1

 

Lønsutbetaling

 

4.2

 

Skattekort

 

4.3

 

Løn under   svangerskap

 

4.4

 

Løn under   militærteneste

 

4.5

 

Frådrag og trekk i   løn

 

4.6

 

Pensjonsordning

 

4.7

 

Utbetaling av   ferieløn

 

4.8

 

Reiserekning/kjøregodtgjersle/flyttegodtgjersle

 

4.9

 

Klesgodtgjersle,   evt. andre godtgjersler

 

4.10

 

Timelistar

 

4.11

 

Innleveringsfristar

 

 

5.      Organisasjonar og vernetenestar

 

5.1

 

Arbeidstakarorganisasjonar   plasstillitsvalte

 

5.2

 

Verneombod/hovudverneombod

 

5.3

 

Bedriftshelseteneste

 

5.4

 

Arbeidsmiljøutval,   attføringsutval og AKAN-utval

 

 

 

KONTOR OG ADMINISTRASJONSFAGET 

Formål:

 

Kontor- og administrasjonsfaget skal leggja grunnlag for yrkesutøving innan service, kundebehandling og kontoradministrative oppgåver i offentlege og private verksemder. Faget skal medverka til å utvikle kompetanse innan elektroniske tenester, regelverk om personvern og krav til innsyn. Vidare skal faget fremja kompetanse om korleis bruk av teknologiske verktøy i kontorarbeid og informasjonsbehandling kan medverka til ei hensiktsmessig og effektiv organisering av arbeidet.

Opplæringa skal medverka til å utvikla lærlingen sin kompetanse i kundebehandling og kontoradministrative oppgåver. Vidare skal opplæringa medverka til å utvikla lærlingen sin kunnskap om verksemda sin organisering og strategi for kommunikasjonsløysingar internt og eksternt. Opplæringa skal fremja kompetanse i bruk av økonomisystem og i gjeldande regelverk for helse, miljø og tryggleik.

Opplæringa skal leggja til rette for at lærlingen kan utvikla endringskompetanse. Opplæringa skal vektleggja bruk av verksemda sitt digitale verktøy til kunnskapsorganisering og informasjonsflyt. Den skal leggja til rette for å utvikla lærlingen si praktiske kontorfaglege evne knytt til eigen arbeidsplass og funksjon i verksemda.

Fullført og bestått opplæring fører fram til fagbrev. Yrkestittel er kontor- og administrasjonsmedarbeidar.

Struktur:

Kontor- og administrasjonsfaget består av tre hovudområde. Hovudområda utfyller kvarandre og må sjåast i samanheng.

 

Opplæringsstadar etter kompetansemål:

Servicekontor, personal, økonomi, løn 

 

Hovudområde

Kontorservice

Hovudområdet omfattar verksemda si organisering, servicetilbod, kundebehandling, personalforvaltning, kontoradministrative arbeidsoppgåver og enklare saksbehandling. Hovudområdet omfattar også kunnskapsorganisering og informasjonsflyt i verksemda og kvalitetssikring av intern og ekstern kontorservice. Regelverk som regulerer arbeidsforhold og helse, miljø og tryggleik og handtering av endring og utvikling i organisasjonen er ein del av hovudområdet.

IKT-tenester (informasjons- og kommunikasjonsteknologitenester)

Hovudområdet omfattar bruk av teknologiske hjelpemiddel til kontoradministrative oppgåver og kommunikasjon med brukarar og kundar. I tillegg inngår tryggleiksrutinar for verksemda si kunnskapsorganisering og informasjonsflyt. Hovudområdet omfattar rettleiing i bruk av verksemda sine IKT-tenester og gjeldande regelverk knytt til dette.

Økonomi

Hovudområdet omfattar bruk av økonomisystem til innhenting, bearbeiding og framstilling av informasjon. Bruk av økonomisystem til innkjøps-, budsjett-, regnskaps-, lønns- og personalrelatert arbeid inngår i hovudområdet. 

 

Grunnleggande ferdigheter

Grunnleggande ferdigheter er integrert i kompetansemåla der de bidrar til utvikling av og er ein del av fagkompetansen. I kontor- og administrasjonsfaget forstår ein grunnleggande ferdigheter slik:

Å kunne uttrykke seg munnleg i kontor- og administrasjonsfaget inneber å kommunisere med brukarar og kundar som ledd i den totale serviceleveransen.

Å kunne uttrykke seg skriftleg i kontor- og administrasjonsfaget inneber å utarbeide dokument som inngår i det kontoradministrative arbeidet og kundebehandlinga.

Å kunne lese i kontor- og administrasjonsfaget inneber å tileigne seg, bearbeida og bruke informasjon i det daglege kontoradministrative arbeidet.

Å kunne rekne i kontor- og administrasjonsfaget inneber å bruke verksemda sitt økonomiske system til berekningar, kalkulasjon og statistikk ved bearbeiding og presentasjon av talmateriale.

Å kunne bruke digitale verktøy i kontor- og administrasjonsfaget inneber å bruke kontorstøttesystem og kontorteknologiske hjelpemidlar i kundebehandling og kontoradministrative oppgåver.

 

 

MÅL 1 - KONTORSERVICE      

 

 

Delmål

Lærlingens oppfølging                         Vurdering etter 1 år

Opplæringsstad

A

Planleggja, utføra,

dokumentera og vurdera

administrative og

kontortekniske oppgåver i

samsvar med instruksar,

rutinar, prosedyrar og

gjeldande   regelverk.

Skal   kunne nytta følgjande:

Servicekontor

WebSak med alle   arkivdeler

 

Internett

 

Intranett

 

Arkivplan

 

Outlook

 

Kalenderfunksjonen   i Outlook

 

Rutinehandbøker på   dei ulike einingar

 

Kopimaskiner

 

Faks

 

Skanning

 

Frankering

 

Makulering

 

IT-hjelp

 

Infolink

 

B

Gjere greie for   verksemda si organisering, strategi og mål

Kjennskap til kommunen si rolle som   offentleg verksemd:

Servicekontor/

Politisk   sekretariat

 

 

 

 

 

 

 

 

Servicetorget

 

Personalavdelinga

 

 

 

Servicetorg

 

 

 

Økonomiavdelinga

Politisk styre

 

Kommunelova

 

Offentlegheitslova

 

Forvaltningslova

 

Delegasjonsreglement

 

Styrer/råd/utval

 

Gjennomføring av stortingsval/kommuneval

 

Personalhandbok

 

HMS-handbok

 

Etiske retningsliner

 

Politisk organisasjonskart

 

Administrativt organisasjonskart

 

Styringsverktøy (hovudmål/visjon)

 

Økonomiplan/budsjett

 

 

Kommuneplan/delplaner

 

C

Utføra   kundebehandling ved å tilpasse serviceleveransar til kundar og brukarar

Skal   kunne:

 

Servicekontor

Betena   publikum/klientar/kundar - eksternt

 

Betena   publikum/klientar/kundar - internt

 

Kjenna bedrifta   sine hjelpemidlar for kommunikasjon

 

 

Kjenna til   fagavdelinga sine område for tenesteyting

 

 

 

 

 

D

Bruka verksemda   sitt kundeoppfølgingssystem

Skal   kunne betena/bruka:

Servicekontor

Sentralbord

 

WebSak

 

Intranett

 

Faks

 

Skanning

 

Kopimaskinar

 

Outlook

 

Oppdatering av   kommunen si heimeside (Infolink)

 

 

 

E

Bruka og vurdera   informasjon frå manuelle og digitale informasjonskjelder i serviceleveransar   og kontoradministrativt arbeid

Kunne   bruka:

Servicekontor

WebSak

 

Kommunen sin   arkivnøkkel – NKS-nøkkel

 

Arkivplan

 

Intranett/Internett

 

Bruka og   vedlikehalde fysisk og elektronisk arkiv

 

Behandle krav om   innsyn

 

Kontroll av   postjournal

 

 

 

 

 

F

Profilera   verksemda i møter med kundar og brukarar

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Skal   kunna:

 

Spesielt på servicekontoret

 

Alle einingar

Opptre korrekt og   effektivt i møte med publikum/brukarar – både direkte og på telefon eller   e-post.

 

Behandle alle med   respekt

 

Ha fokus på kommunen sitt omdømme

 

Kommunen sin visjon og sine verdiar

 

 

 

 

 

 

 

G

Arbeide i samsvar   med verksemdas etiske normer og regelverk som helse, miljø og sikkerhet.

Setja   seg inn i og arbeide etter:

 

 

Dei ulike   avdelingar

 

Personalavdelinga

 

 

Kommunen sine   etiske retningsliner

 

 

HMS-rutinar:

 

 

Innhaldet i HMS   begrepet. Korleis halde seg  til   begrepet arbeidsmiljø

 

Kort om   arbeidsmiljølova og forskrifta

 

HMS-ansvaret

 

Verneombod og AMU

 

Rett saksgang når   arbeidstakar vil ta opp  HMS-saker

 

Forholdet mellom verneombod   og tillitsvalt

 

Kor ein finn lovar   og forskrifter. Lovdata eller HMS-handbok

 

Gjennomgang av   innhaldet i HMS handboka

 

Om avvik,   vernerundar, og andre kartleggingar, årsmeldingar

 

Litt om enkelte   prosedyrar for førebygging og for prosedyrar ved hendingar

 

Kort om oppfølging   av sjukmelde, attføring

 

 

 

H

Beskriva verksemda   si rutine for personalforvaltning og utføra enkle og personaladministrative   oppgåve

 

 

 

Personalavdelinga

Personalreglement

 

Ferie-permisjon reglement

 

Tilsetjing   (fast/midlertidig) rutinar

 

Arbeidsavtalar

 

Utlysningstekst

 

Tenestebevis

 

Oppseiing

 

I

Planleggja, utføra   og kvalitetssikra oppgåver innafor verksemda si kunnskapsorganisering og   informasjonsflyt

 

Servicekontoret

Kunne bruke WebSak

 

Kunne bruke   intranett/internett

 

Vera kjent med   informasjonsrutinar i kommunen

 

 

 

J

Beskriva   kunnskapsorganisering

Beskriva   kva me brukar dei ulike datasystem til:

Alle einingar

WebSak

 

WebSak Fokus

 

CosDoc

 

Acos Barnevern

 

HK data (PPT)

 

Visma enterprise

 

KomTek

 

Acos møte

 

Webcruiter

 

RiskManager

 

 

 

 

 

K

Forbereda og   tilretteleggja dokument og informasjonsmateriell i samsvar med verksemda si retningsline   for layout og språkform

WebSak   og Acos møte:

Politisk   sekretariat/servicekontoret

Møteinnkallingar

 

Sakskart

 

Saksutgreiingar

 

Møtebok

 

Melding om   vedtak/partsbrev

 

Skriva brev

 

Intern notat

 

Personalrelaterte oppgåver   (sjå mål H)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

L

Vurdera endringar   i arbeidssituasjonen og koma med forslag til endringar

 

Alle einingar

M

Arbeida etter   regelverk og avtale som regulerer arbeidsforhold i kontor og   administrasjonsfaget og gjera greie for arbeidsgjevar og arbeidstakar sine   plikter og rettigheiter

Kjenne til:

 

Alle einingar

Arbeidsmiljølova

 

Hovudavtala

 

Hovudtariffavtala

 

Personalreglement

 

Ferie- og   permisjonsreglar

 

Tilsetjingsreglement

 

Forvaltningslova

 

Etiske   retningslinjer

 

Arkivlova   m/forskrifter

 

Offentleglova

 

 

 

 

 

 

 

N

Utføre   arbeidsoppgåver i kontor og administrasjonsfaget på ein ergonomisk rett måte

 

Alle einingar

           

 

  

MÅL 2 - IKT - TENESTER

 

Delmål

Lærlingens oppfølging

Vurdering etter 1 år

Opplæringsstad

A

Bruke IKT-tenester   ved kommunikasjon med kundar og brukara

Kunne   bruke:

 

Servicekontoret, Politisk   Sekretariat, Økonomiavdelinga, Personalavdelinga

Outlook

 

Kalender

 

Internett/Intranett

 

WebSak

 

Skjemamottak

 

Postmottak

 

Møtebehandlingsmodul

 

Word

 

Excel

 

Telefon

 

Økonomisystem

 

Ansettelsesmodul (Webcruiter)

 

Enterprise   (lønssystem)

 

Infolink

 

 

 

B

Beskrive og bruke verksemda   sine rutinar for kunnskapsorganisering og kunnskapsflyt

Kunne beskrive kva   vi bruker dei enkelte programma til

 

Alle avdelingar

C

Rettleie i bruk av   verksemda sitt IKT systema

Delta som   medhjelpar på brukarkurs i WebSak. Rettleie brukarar dagleg i bruk av WebSak

 

Servicekontoret

D

Bruke verksemda si   kontorstøtte- og kontortekniske hjelpemidlar ved utføring av   kontoradministrative oppgåver

 

 

Alle avdelingar

E

Bruke verksemda   sine IKT-tenester i samsvar med gjeldande regelverk for personvern og arbeidsmiljø

Få orientering om   regelverk og teieplikt. Regler for passord. Inn og utlogging av systema og   terminalserver

 

Bruk av e-post

 

Bruk av SMS,   Facebook og liknande

 

Arkivleiar

F

Bruke   kontorstøttesystem for innhenting, bearbeiding, katalogisering og lagring av   informasjon

Beherske   bruken av:

 

Alle avdelingar

WebSak

 

Outlook

 

Word

 

Excel

 

Powerpoint

 

 

  

MÅL 3 – ØKONOMI

  

Delmål

Lærlingens oppfølging

Vurdering etter 1 år

Opplæringsstad

A

Bruke verksemda   sitt økonomisystem til innkjøp, budsjettarbeid, rekneskap, lønsutbetaling og   personalrelaterte oppgåver

Kjenne til   kommunen sine innkjøpsavtalar.

Delta i innkjøp av   kontorrekvisita. Få  innføring i   budsjettarbeidet

 

Delta i arbeidet   på økonomiavdelinga

  • Elektronisk fakturabehandling
  • Setja opp eit enkelt rekneskap

 

Delta i arbeid på   lønskontoret:

  • Føring av bilag og timelister

 

 

 

Servicekontoret

Økonomiavdelinga

 

Økonomiavdelinga

 

 

 

 

 

 

Lønsavdelinga

B

Bruke verksemda   sitt økonomisystem til innhenting, bearbeiding og framstilling av informasjon   knytt til kontoradministrative oppgåver

Beherske bruken av Visma   Enterprise.

 

Økonomiavdelinga

Elektronisk   fakturabehandling

 

Kontering

 

Bilagsframhenting

 

Rapporter

 

 

 Oppgåver og læreprosess i samband med at lærling er hjå økonomiavdelinga

 

  • Gjennomgang av prosessar og samanhengar knytt til budsjett og      rekneskap: Korleis vert budsjettet til, kven kan gjere vedtak, korleis      følgjer vi opp
  • Gjennomgang av rekneskap; Resultat/Balanse, Utgifter, inntekter,      eigendelar og gjeld
  • Gjennomgang av dei viktigaste skilnadene mellom rekneskap i privat      og offentleg sektor
  • KOSTRA 
  • Kontering og kontoplan
  • Gjennomgang av budsjett i forhold til rekneskap
  • Gjennomgang av budsjett, rekneskapsforståing
    • Eigne oppgåver i samband med budsjett/rekneskapsforståing.
  • Opplæring i Visma Enterprise
  • Bokføring, praktisk gjennomgang med øvingar
  • Elektronisk fakturahandsaming frå A til Å
  • Remittering/betaling frå A til Å
  • Kundebehandling, kontakt med leverandører samt kommunens eigne      eininger
  • Bruk av Excel
  • Arkivering og fram henting av bilag – elektronisk og på papir,      gjennomgang av reglar for oppbevaring av rekneskapsopplysningar

 

Oppgåver og læreprosess i samband med at lærling er hjå lønsavdelinga

 

  • Delta i prosess for lønskjøring for tilsette, timeløna og      politikar
  • Timelistar – elektronisk og papirbasert
  • Pensjon
  • Sjukmeldingar/refusjon
  • Fristar og årshjul
  • Registrering av nye lønsmottakarar
    • Sjekke at personaldata blir registret korrekt
    • Namn, fødselsnr, adresse, poststad, skattekommune
    • Årsløn
    • Stillingskode
    • Stillingsnemning
    • Ansiennitet
    • Lønsgruppe
    • Skattetrekk
    • Bankkontonummer
    • Pensjonskasse
  • Reiserekningar

 Vurdering

 

Reglar for sluttvurdering: Fagprøve

Alle skal opp til fagprøven, som normalt vert gjennomført innafor ei tidsramme på tre verkedagar.

Dei generelle reglane om vurdering er fastsett i forskrifta til opplæringslova.

Første halvår av læreperioden skal opplæringa skje på servicekontoret. Opplæringa vil først skje i kundeskranke/telefonsentral og og seinare i perioden på postmottaket. Lærlingane skal i denne perioden bli kjent med organisasjonen, få opplæring i korleis dei skal ta i mot kundar per telefon og ved personleg frammøte og få innføring i WebSak og arkivarbeid. 

Andre halvår skal lærlingane få 1 månad opplæring på opplæring persoanlkontoret. Den månaden lærlingen er hjå personalsjefen, vert det gjeve opplæring i tilsetjingssak, arbeidsavtale, rettigheiter for ferie og permisjon, planlegging av kurs/seminar frå A-Å, hovudtariffavtalen, arbeidsmiljølova, samt anna relevant lovverk. Lærlingen skal og i denne perioden ha  2 månader opplæring på økonomi- og lønskontoret. Det skal gjevast opplæring i fakturamottak, utrekning av løn, budsjett og rekneskap. Resten av perioden skal lærlingen være på servicekontoret med dei same oppgåvene som i første halvår i tillegg til fakturering av gebyr og informasjonsarbeid (intranett og internett). 

Tredje halvår skal lærlingane ha opplæringa si på servicekontoret med dei same oppgåvene som i andre halvår. 

Siste halvår skal lærlingane ha opplæring 1 månad på personalkontoret med dei same oppgåvene som i andree halvår og 2 månader opplæring på økonomi- og lønskontoret med dei same oppgåvene som i andre halvår. Resten av perioden skal lærlingen være på servicekontoret.