Velkomen som lærling i Sund kommune I læretida skal du verta betre kjent med Sund kommune, både som arbeidsplass og som lærebedrift. Du vil verta kjent med mange nye menneske, men og verta betre kjent med deg sjølv, dine eigenskapar og evna til å takla utfordringar og tileigna deg kunnskap. Denne opplæringsboka skal vera ditt verktøy i læretida. Måla er delt inn etter ulike opplæringsstadar. Du vil sjå at du skal arbeida med nokre mål på fleire stadar. Det fins mange ulike måtar å løysa den same utfordringa på! Kvart mål er presentert med stikkord/spørsmål, planskjema og signaturfelt. Leiar på servicekontoret vil vera din fagansvarleg gjennom heile læretida. Instruktøren skal vera din rettleiar både i praktisk arbeid og i føring av opplæringsbok. Opplæringsboka er dokumentasjon på at du har fått opplæring i måla for faget. Du har difor plikt til å føra opplæringsbok gjennom heile læretida. Måla for faga er fastsett, men utforminga av opplæringsboka er det mogeleg å gjera noko med. Har du tankar om dette, spørsmål eller andre tilbakemeldingar er du velkomen til å ta kontakt. Me ønskjer deg lukka til som lærling og ny medarbeidar i Sund kommune. Eva Marit Telle Hamre leiar servicekontoret Informasjon til lærling i kontor- og administrasjonsfag Namn: Stilling:­­­­­­­­­­ Kontorfaglærling Tilsetjingsdato: Arbeidsstad: Servicekontoret Sund kommune Fagansvarleg: Leiar Eva Marit Telle Hamre Nærmaste overordna: Instruktørar:
Eining
|
Namn
|
Telefon
|
Servicekontoret
|
Eva Marit Telle Hamre
|
56327550/99290750
|
Økonomi
|
Knut Ove Ekren
|
56327568/48157188
|
Personalavdelinga
|
Anita Hellesø
|
56327579/45412557
|
Lønsavdelinga
|
Marianne Kallestad
|
56327567
|
Sett dato i feltet etter kvart som det vert gjeve informasjon til den ny tilsette om følgjande emne: (emne som ikkje er relevante skal stå opne) 1. Sund kommune
1.1
|
|
Om Sund kommune: organisasjon, oppbygging og funksjon. Presentasjon av instruktørar på dei enkelte einingane, fagforeininga osv.
|
1.2
|
|
Lærekontrakt, læreplan/opplæringsbok
|
2. Den lokale arbeidsplass
2.1
|
|
Internt organisasjonsmønster (kven gjer kva)
|
2.2
|
|
Arbeidstid og pausar, frammøteregistrering
|
2.3
|
|
Faste møter
|
2.4
|
|
Internkontrollsystemet. HMS generelt
|
2.4.1
|
|
Tryggleiksrutinar og HMS instruksar
|
2.4.2
|
|
Dokumentasjon for kjennskap til branninstruks
|
2.4.3
|
|
Innføring i risiko ved arbeidet
|
2.5
|
|
Presentasjonsrunde
|
2.5.1
|
|
Kollegaer ved eiga eining
|
2.5.2
|
|
Kollegaer ved andre einingar
|
2.6
|
|
Telefonsystem
|
2.7
|
|
Nøklar og låsingsrutinar
|
2.8
|
|
IKT
|
2.9
|
|
Førstehjelpsutstyr
|
2.10
|
|
Kantine/lunsjrom
|
2.11
|
|
Garderobe
|
2.12
|
|
Eksterne kontaktar
|
2.13
|
|
Teieplikt
|
2.14
|
|
Identitetskort
|
2.15
|
|
Parkering
|
3. Personalreglement m.m. ferie, permisjon og velferd
3.1
|
|
Personalreglement generelt
|
3.2
|
|
Etiske retningsliner
|
3.3
|
|
Tilsetjingsrutinar
|
3.4
|
|
Opparbeiding av ferie
|
3.5
|
|
Overføring av ferie
|
3.6
|
|
Avvikling av ferie
|
3.7
|
|
Sjukmelding frå lege/eigenmelding/barns sjukdom
|
3.8
|
|
Permisjonar, permisjonsreglement
|
3.9
|
|
Militærteneste
|
3.10
|
|
Svangerskap/adopsjon
|
3.11
|
|
Forsikringsordningar
|
3.12
|
|
Låneordningar
|
3.13
|
|
Andre velferdstiltak
|
4. Løn spørsmål
4.1
|
|
Lønsutbetaling
|
4.2
|
|
Skattekort
|
4.3
|
|
Løn under svangerskap
|
4.4
|
|
Løn under militærteneste
|
4.5
|
|
Frådrag og trekk i løn
|
4.6
|
|
Pensjonsordning
|
4.7
|
|
Utbetaling av ferieløn
|
4.8
|
|
Reiserekning/kjøregodtgjersle/flyttegodtgjersle
|
4.9
|
|
Klesgodtgjersle, evt. andre godtgjersler
|
4.10
|
|
Timelistar
|
4.11
|
|
Innleveringsfristar
|
5. Organisasjonar og vernetenestar
5.1
|
|
Arbeidstakarorganisasjonar plasstillitsvalte
|
5.2
|
|
Verneombod/hovudverneombod
|
5.3
|
|
Bedriftshelseteneste
|
5.4
|
|
Arbeidsmiljøutval, attføringsutval og AKAN-utval
|
KONTOR OG ADMINISTRASJONSFAGET Formål: Kontor- og administrasjonsfaget skal leggja grunnlag for yrkesutøving innan service, kundebehandling og kontoradministrative oppgåver i offentlege og private verksemder. Faget skal medverka til å utvikle kompetanse innan elektroniske tenester, regelverk om personvern og krav til innsyn. Vidare skal faget fremja kompetanse om korleis bruk av teknologiske verktøy i kontorarbeid og informasjonsbehandling kan medverka til ei hensiktsmessig og effektiv organisering av arbeidet. Opplæringa skal medverka til å utvikla lærlingen sin kompetanse i kundebehandling og kontoradministrative oppgåver. Vidare skal opplæringa medverka til å utvikla lærlingen sin kunnskap om verksemda sin organisering og strategi for kommunikasjonsløysingar internt og eksternt. Opplæringa skal fremja kompetanse i bruk av økonomisystem og i gjeldande regelverk for helse, miljø og tryggleik. Opplæringa skal leggja til rette for at lærlingen kan utvikla endringskompetanse. Opplæringa skal vektleggja bruk av verksemda sitt digitale verktøy til kunnskapsorganisering og informasjonsflyt. Den skal leggja til rette for å utvikla lærlingen si praktiske kontorfaglege evne knytt til eigen arbeidsplass og funksjon i verksemda. Fullført og bestått opplæring fører fram til fagbrev. Yrkestittel er kontor- og administrasjonsmedarbeidar. Struktur: Kontor- og administrasjonsfaget består av tre hovudområde. Hovudområda utfyller kvarandre og må sjåast i samanheng. Opplæringsstadar etter kompetansemål: Servicekontor, personal, økonomi, løn Hovudområde Kontorservice Hovudområdet omfattar verksemda si organisering, servicetilbod, kundebehandling, personalforvaltning, kontoradministrative arbeidsoppgåver og enklare saksbehandling. Hovudområdet omfattar også kunnskapsorganisering og informasjonsflyt i verksemda og kvalitetssikring av intern og ekstern kontorservice. Regelverk som regulerer arbeidsforhold og helse, miljø og tryggleik og handtering av endring og utvikling i organisasjonen er ein del av hovudområdet. IKT-tenester (informasjons- og kommunikasjonsteknologitenester) Hovudområdet omfattar bruk av teknologiske hjelpemiddel til kontoradministrative oppgåver og kommunikasjon med brukarar og kundar. I tillegg inngår tryggleiksrutinar for verksemda si kunnskapsorganisering og informasjonsflyt. Hovudområdet omfattar rettleiing i bruk av verksemda sine IKT-tenester og gjeldande regelverk knytt til dette. Økonomi Hovudområdet omfattar bruk av økonomisystem til innhenting, bearbeiding og framstilling av informasjon. Bruk av økonomisystem til innkjøps-, budsjett-, regnskaps-, lønns- og personalrelatert arbeid inngår i hovudområdet. Grunnleggande ferdigheter Grunnleggande ferdigheter er integrert i kompetansemåla der de bidrar til utvikling av og er ein del av fagkompetansen. I kontor- og administrasjonsfaget forstår ein grunnleggande ferdigheter slik: Å kunne uttrykke seg munnleg i kontor- og administrasjonsfaget inneber å kommunisere med brukarar og kundar som ledd i den totale serviceleveransen. Å kunne uttrykke seg skriftleg i kontor- og administrasjonsfaget inneber å utarbeide dokument som inngår i det kontoradministrative arbeidet og kundebehandlinga. Å kunne lese i kontor- og administrasjonsfaget inneber å tileigne seg, bearbeida og bruke informasjon i det daglege kontoradministrative arbeidet. Å kunne rekne i kontor- og administrasjonsfaget inneber å bruke verksemda sitt økonomiske system til berekningar, kalkulasjon og statistikk ved bearbeiding og presentasjon av talmateriale. Å kunne bruke digitale verktøy i kontor- og administrasjonsfaget inneber å bruke kontorstøttesystem og kontorteknologiske hjelpemidlar i kundebehandling og kontoradministrative oppgåver. MÅL 1 - KONTORSERVICE
Delmål
|
Lærlingens oppfølging Vurdering etter 1 år
|
Opplæringsstad
|
A
|
Planleggja, utføra, dokumentera og vurdera administrative og kontortekniske oppgåver i samsvar med instruksar, rutinar, prosedyrar og gjeldande regelverk.
|
Skal kunne nytta følgjande:
|
Servicekontor
|
WebSak med alle arkivdeler
|
|
Internett
|
|
Intranett
|
|
Arkivplan
|
|
Outlook
|
|
Kalenderfunksjonen i Outlook
|
|
Rutinehandbøker på dei ulike einingar
|
|
Kopimaskiner
|
|
Faks
|
|
Skanning
|
|
Frankering
|
|
Makulering
|
|
IT-hjelp
|
|
Infolink
|
|
B
|
Gjere greie for verksemda si organisering, strategi og mål
|
Kjennskap til kommunen si rolle som offentleg verksemd:
|
Servicekontor/ Politisk sekretariat Servicetorget Personalavdelinga Servicetorg Økonomiavdelinga
|
Politisk styre
|
|
Kommunelova
|
|
Offentlegheitslova
|
|
Forvaltningslova
|
|
Delegasjonsreglement
|
|
Styrer/råd/utval
|
|
Gjennomføring av stortingsval/kommuneval
|
|
Personalhandbok
|
|
HMS-handbok
|
|
Etiske retningsliner
|
|
Politisk organisasjonskart
|
|
Administrativt organisasjonskart
|
|
Styringsverktøy (hovudmål/visjon)
|
|
Økonomiplan/budsjett
|
|
|
Kommuneplan/delplaner
|
|
C
|
Utføra kundebehandling ved å tilpasse serviceleveransar til kundar og brukarar
|
Skal kunne:
|
Servicekontor
|
Betena publikum/klientar/kundar - eksternt
|
|
Betena publikum/klientar/kundar - internt
|
|
Kjenna bedrifta sine hjelpemidlar for kommunikasjon
|
|
Kjenna til fagavdelinga sine område for tenesteyting
|
|
|
|
|
|
D
|
Bruka verksemda sitt kundeoppfølgingssystem
|
Skal kunne betena/bruka:
|
Servicekontor
|
Sentralbord
|
|
WebSak
|
|
Intranett
|
|
Faks
|
|
Skanning
|
|
Kopimaskinar
|
|
Outlook
|
|
Oppdatering av kommunen si heimeside (Infolink)
|
|
|
|
E
|
Bruka og vurdera informasjon frå manuelle og digitale informasjonskjelder i serviceleveransar og kontoradministrativt arbeid
|
Kunne bruka:
|
Servicekontor
|
WebSak
|
|
Kommunen sin arkivnøkkel – NKS-nøkkel
|
|
Arkivplan
|
|
Intranett/Internett
|
|
Bruka og vedlikehalde fysisk og elektronisk arkiv
|
|
Behandle krav om innsyn
|
|
Kontroll av postjournal
|
|
|
|
|
|
F
|
Profilera verksemda i møter med kundar og brukarar
|
Skal kunna:
|
Spesielt på servicekontoret Alle einingar
|
Opptre korrekt og effektivt i møte med publikum/brukarar – både direkte og på telefon eller e-post.
|
|
Behandle alle med respekt
|
|
Ha fokus på kommunen sitt omdømme
|
|
Kommunen sin visjon og sine verdiar
|
|
|
|
|
|
|
|
G
|
Arbeide i samsvar med verksemdas etiske normer og regelverk som helse, miljø og sikkerhet.
|
Setja seg inn i og arbeide etter:
|
Dei ulike avdelingar Personalavdelinga
|
Kommunen sine etiske retningsliner
|
|
HMS-rutinar:
|
|
Innhaldet i HMS begrepet. Korleis halde seg til begrepet arbeidsmiljø
|
|
Kort om arbeidsmiljølova og forskrifta
|
|
HMS-ansvaret
|
|
Verneombod og AMU
|
|
Rett saksgang når arbeidstakar vil ta opp HMS-saker
|
|
Forholdet mellom verneombod og tillitsvalt
|
|
Kor ein finn lovar og forskrifter. Lovdata eller HMS-handbok
|
|
Gjennomgang av innhaldet i HMS handboka
|
|
Om avvik, vernerundar, og andre kartleggingar, årsmeldingar
|
|
Litt om enkelte prosedyrar for førebygging og for prosedyrar ved hendingar
|
|
Kort om oppfølging av sjukmelde, attføring
|
|
|
|
H
|
Beskriva verksemda si rutine for personalforvaltning og utføra enkle og personaladministrative oppgåve
|
|
Personalavdelinga
|
Personalreglement
|
|
Ferie-permisjon reglement
|
|
Tilsetjing (fast/midlertidig) rutinar
|
|
Arbeidsavtalar
|
|
Utlysningstekst
|
|
Tenestebevis
|
|
Oppseiing
|
|
I
|
Planleggja, utføra og kvalitetssikra oppgåver innafor verksemda si kunnskapsorganisering og informasjonsflyt
|
|
Servicekontoret
|
Kunne bruke WebSak
|
|
Kunne bruke intranett/internett
|
|
Vera kjent med informasjonsrutinar i kommunen
|
|
|
|
J
|
Beskriva kunnskapsorganisering
|
Beskriva kva me brukar dei ulike datasystem til:
|
Alle einingar
|
WebSak
|
|
WebSak Fokus
|
|
CosDoc
|
|
Acos Barnevern
|
|
HK data (PPT)
|
|
Visma enterprise
|
|
KomTek
|
|
Acos møte
|
|
Webcruiter
|
|
RiskManager
|
|
|
|
|
|
K
|
Forbereda og tilretteleggja dokument og informasjonsmateriell i samsvar med verksemda si retningsline for layout og språkform
|
WebSak og Acos møte:
|
Politisk sekretariat/servicekontoret
|
Møteinnkallingar
|
|
Sakskart
|
|
Saksutgreiingar
|
|
Møtebok
|
|
Melding om vedtak/partsbrev
|
|
Skriva brev
|
|
Intern notat
|
|
Personalrelaterte oppgåver (sjå mål H)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
L
|
Vurdera endringar i arbeidssituasjonen og koma med forslag til endringar
|
|
Alle einingar
|
M
|
Arbeida etter regelverk og avtale som regulerer arbeidsforhold i kontor og administrasjonsfaget og gjera greie for arbeidsgjevar og arbeidstakar sine plikter og rettigheiter
|
Kjenne til:
|
|
Alle einingar
|
Arbeidsmiljølova
|
|
Hovudavtala
|
|
Hovudtariffavtala
|
|
Personalreglement
|
|
Ferie- og permisjonsreglar
|
|
Tilsetjingsreglement
|
|
Forvaltningslova
|
|
Etiske retningslinjer
|
|
Arkivlova m/forskrifter
|
|
Offentleglova
|
|
|
|
|
|
|
|
N
|
Utføre arbeidsoppgåver i kontor og administrasjonsfaget på ein ergonomisk rett måte
|
|
Alle einingar
|
|
|
|
|
|
|
MÅL 2 - IKT - TENESTER
Delmål
|
Lærlingens oppfølging
|
Vurdering etter 1 år
|
Opplæringsstad
|
A
|
Bruke IKT-tenester ved kommunikasjon med kundar og brukara
|
Kunne bruke:
|
|
Servicekontoret, Politisk Sekretariat, Økonomiavdelinga, Personalavdelinga
|
Outlook
|
|
Kalender
|
|
Internett/Intranett
|
|
WebSak
|
|
Skjemamottak
|
|
Postmottak
|
|
Møtebehandlingsmodul
|
|
Word
|
|
Excel
|
|
Telefon
|
|
Økonomisystem
|
|
Ansettelsesmodul (Webcruiter)
|
|
Enterprise (lønssystem)
|
|
Infolink
|
|
|
|
B
|
Beskrive og bruke verksemda sine rutinar for kunnskapsorganisering og kunnskapsflyt
|
Kunne beskrive kva vi bruker dei enkelte programma til
|
|
Alle avdelingar
|
C
|
Rettleie i bruk av verksemda sitt IKT systema
|
Delta som medhjelpar på brukarkurs i WebSak. Rettleie brukarar dagleg i bruk av WebSak
|
|
Servicekontoret
|
D
|
Bruke verksemda si kontorstøtte- og kontortekniske hjelpemidlar ved utføring av kontoradministrative oppgåver
|
|
|
Alle avdelingar
|
E
|
Bruke verksemda sine IKT-tenester i samsvar med gjeldande regelverk for personvern og arbeidsmiljø
|
Få orientering om regelverk og teieplikt. Regler for passord. Inn og utlogging av systema og terminalserver Bruk av e-post Bruk av SMS, Facebook og liknande
|
|
Arkivleiar
|
F
|
Bruke kontorstøttesystem for innhenting, bearbeiding, katalogisering og lagring av informasjon
|
Beherske bruken av:
|
|
Alle avdelingar
|
WebSak
|
|
Outlook
|
|
Word
|
|
Excel
|
|
Powerpoint
|
|
MÅL 3 – ØKONOMI
Delmål
|
Lærlingens oppfølging
|
Vurdering etter 1 år
|
Opplæringsstad
|
A
|
Bruke verksemda sitt økonomisystem til innkjøp, budsjettarbeid, rekneskap, lønsutbetaling og personalrelaterte oppgåver
|
Kjenne til kommunen sine innkjøpsavtalar. Delta i innkjøp av kontorrekvisita. Få innføring i budsjettarbeidet Delta i arbeidet på økonomiavdelinga
- Elektronisk fakturabehandling
- Setja opp eit enkelt rekneskap
Delta i arbeid på lønskontoret:
- Føring av bilag og timelister
|
|
Servicekontoret Økonomiavdelinga Økonomiavdelinga Lønsavdelinga
|
B
|
Bruke verksemda sitt økonomisystem til innhenting, bearbeiding og framstilling av informasjon knytt til kontoradministrative oppgåver
|
Beherske bruken av Visma Enterprise.
|
|
Økonomiavdelinga
|
Elektronisk fakturabehandling
|
|
Kontering
|
|
Bilagsframhenting
|
|
Rapporter
|
|
Oppgåver og læreprosess i samband med at lærling er hjå økonomiavdelinga
- Gjennomgang av prosessar og samanhengar knytt til budsjett og rekneskap: Korleis vert budsjettet til, kven kan gjere vedtak, korleis følgjer vi opp
- Gjennomgang av rekneskap; Resultat/Balanse, Utgifter, inntekter, eigendelar og gjeld
- Gjennomgang av dei viktigaste skilnadene mellom rekneskap i privat og offentleg sektor
- KOSTRA
- Kontering og kontoplan
- Gjennomgang av budsjett i forhold til rekneskap
- Gjennomgang av budsjett, rekneskapsforståing
- Eigne oppgåver i samband med budsjett/rekneskapsforståing.
- Opplæring i Visma Enterprise
- Bokføring, praktisk gjennomgang med øvingar
- Elektronisk fakturahandsaming frå A til Å
- Remittering/betaling frå A til Å
- Kundebehandling, kontakt med leverandører samt kommunens eigne eininger
- Bruk av Excel
- Arkivering og fram henting av bilag – elektronisk og på papir, gjennomgang av reglar for oppbevaring av rekneskapsopplysningar
Oppgåver og læreprosess i samband med at lærling er hjå lønsavdelinga
- Delta i prosess for lønskjøring for tilsette, timeløna og politikar
- Timelistar – elektronisk og papirbasert
- Pensjon
- Sjukmeldingar/refusjon
- Fristar og årshjul
- Registrering av nye lønsmottakarar
- Sjekke at personaldata blir registret korrekt
- Namn, fødselsnr, adresse, poststad, skattekommune
- Årsløn
- Stillingskode
- Stillingsnemning
- Ansiennitet
- Lønsgruppe
- Skattetrekk
- Bankkontonummer
- Pensjonskasse
- Reiserekningar
Vurdering Reglar for sluttvurdering: Fagprøve Alle skal opp til fagprøven, som normalt vert gjennomført innafor ei tidsramme på tre verkedagar. Dei generelle reglane om vurdering er fastsett i forskrifta til opplæringslova. Første halvår av læreperioden skal opplæringa skje på servicekontoret. Opplæringa vil først skje i kundeskranke/telefonsentral og og seinare i perioden på postmottaket. Lærlingane skal i denne perioden bli kjent med organisasjonen, få opplæring i korleis dei skal ta i mot kundar per telefon og ved personleg frammøte og få innføring i WebSak og arkivarbeid. Andre halvår skal lærlingane få 1 månad opplæring på opplæring persoanlkontoret. Den månaden lærlingen er hjå personalsjefen, vert det gjeve opplæring i tilsetjingssak, arbeidsavtale, rettigheiter for ferie og permisjon, planlegging av kurs/seminar frå A-Å, hovudtariffavtalen, arbeidsmiljølova, samt anna relevant lovverk. Lærlingen skal og i denne perioden ha 2 månader opplæring på økonomi- og lønskontoret. Det skal gjevast opplæring i fakturamottak, utrekning av løn, budsjett og rekneskap. Resten av perioden skal lærlingen være på servicekontoret med dei same oppgåvene som i første halvår i tillegg til fakturering av gebyr og informasjonsarbeid (intranett og internett). Tredje halvår skal lærlingane ha opplæringa si på servicekontoret med dei same oppgåvene som i andre halvår. Siste halvår skal lærlingane ha opplæring 1 månad på personalkontoret med dei same oppgåvene som i andree halvår og 2 månader opplæring på økonomi- og lønskontoret med dei same oppgåvene som i andre halvår. Resten av perioden skal lærlingen være på servicekontoret. |